Egy fórumból:


<dm> Rájöttem, hogy sose fogok segítséget kapni a linux guruktól a problémáim megoldásához szimpla kérdezősködéssel. Egyszerűen kötözködnöd kell, hogy valaki segítsen megoldani a linuxos gondjaidat.
<dm> Például, nem tudtam, hogyan kereshetnék meg egy fájlt a tartalma alapján, és a man (kézikönyv) zavaros volt. Mit tettem? Tapasztalatból tudom, ha megkérdezném, azt a választ kapnám, hogy olvassam el a man, akkor is, ha az túl komplikált nekem.
<dm> Ehelyett azt tettem, ami működik. Kötözködés. Azzal a kijelentéssel, hogy a linux tré, mert még fájlokat se lehet megtalálni benne tartalom alapján, megnyertem minden egyes linux-okostojást, hogy segítsenek. Egymás után adták az ötleteket, hogy hány különböző módon oldhatom meg ezt. Mindezt azért, hogy mindenkinek bebizonyítsák, hogy linux jobb.
* ion has quit IRC (Ping timeout)
<dm> ez könnyeket csal a szemembe… :') annyira tipikus… Szóval ha kezdő vagy, azt tanácsolom, hogy tedd te is ezt, ha segítségre van szükséged. Kezd úgy a mondatot, hogy „A linux gáz, mert nem tud XXX-elni, pedig a windows igen". Bitbölcsészek hada fog versenyezni, hogy megoldják a problémáidat.

Forrás

Mit lehet erre mondani? A linux jó, mindig is technikailag kiváló, előremutató kezdeményezés volt (és van/lesz), de mindig megcsapja az orromat az arrogancia, ami körbeöleli, így inkább bottal se piszkálom. Ha egy rendszer nem felhasználóért van, akkor az nem több egy homokozónál. Ez az, amit az elvakult linuxbuzerátorok soha nem fognak megérteni.




Szerző: Raszputyin

6 komment




Címkék: tech linux


A bejegyzés trackback címe:

https://zsir.blog.hu/api/trackback/id/tr100836491

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szusza 2008.12.22. 22:34:17

Ha azért utasításod el, mert "megcsapja az orromat az arrogancia, ami körbeöleli", akkor pont olyan vagy, mint azok a "linuxbuzerátorok" akiket úgy nem komálsz.
Tárgyilagosság, és tapasztalat. Vagy egy alapján döntesz vagy nem vagy szakember.

Raszputyin · http://zsir.blog.hu 2008.12.23. 00:29:18

Nem a linux-ot utasítom el, hanem azokat az embereket, akik meg vannak győződve annak mindenhatóságáról. Az a benyomásom, hogy a linux-hívőknél az ilyen típus nagyobb százalékban fordul elő, de szerintem ez igaz valamennyire a Mac-esekre is. A jó szakember azzal foglalkozik, amiért megfizetik, a technológia ebben a kérdésben szerintem nem olyan nagy súlyú. Minden feladathoz megvan a megfelelő eszköz, ha költséghatékony megoldást akarsz, akkor a linuxot kell választanod, ha sok felhasználót akarsz, akkor windowsra kell fejlesztened, ha a feelingre hajtasz, akkor arra ott a MacOS. De igazából nem az a lényeg, hogy mire fejlesztesz, hanem az, hogy mit.

Bővíz László - JUEX · http://juex.blog.hu 2009.01.01. 21:59:56

Tapasztalatból. A Linuxos Open Office-t nem lehet egy kategóriában említeni a Windowsos MS Office-szal használhatóság tekintetében. Ez nekem csalódás volt az után, hogy sok jót hallottam róla.

Bővíz László - JUEX · http://juex.blog.hu 2009.01.01. 22:01:39

Tetsik a módszer, de ezt a kötözködősdit nem tudom ki merjem e próbálni, mert nálunk kábé 15:1 a Lin/Win user arány. Meglincselnek :)

Raszputyin · http://zsir.blog.hu 2009.01.03. 00:31:30

@Bővíz László: Az office azon kevés MS termékek egyike, ami jónak mondható (természetesen nem az újonnan belezsúfolt dolgokra gondolok, hanem az alapszoftverekre) és használható, ha szánsz rá egy kis időt - Word: normal.dot átszerkesztése, mezők, korrektúra megismerése, Excel: függvények, stb. - akkor nagyon jó dolgokat tudsz csinálni. Az openoffice-t én is próbáltam régebben, nekem is csalódás volt, azok után, hogy azt hallottam, hogy 100% office replacement, de azért az hozzá kell tenni, hogy ha nem ismered meg, és szokod meg az MS csomagot, akkor egy nagyon jó kis alkalmazás az is. Arról nem is beszélve, hogy van egy cáfolhatatlan és kiüthetetlen előnye az Office-szel szemben: ingyé' van!

 

 

 

süti beállítások módosítása